SUSAN GALBRAITH
ENGLISH
Being an oncologist and treating a lot of patients with cancer, my job is to really change how we treat cancer.
She is Executive Vice President and Head of Oncology Research & Development from initial discovery through late-stage development at AstraZeneca in Cambridge, UK. A clinical oncologist by education, she has over 20 years of experience in drug discovery and development. Her approach has successfully led to the development of four new cancer drugs, now approved worldwide. Among them, two have established themselves as first-in-class drugs for lung cancer (NSCLC, osimetrinib) and advanced ovarian cancer (olaparib). She is an advocate for diversity and inclusion and actively acts as a mentor to promote the career advancement of young female researchers. She is a Fellow of the Academy of Medical Sciences, and was elected to the Board of Directors of the American Association for Cancer Research in 2021.
Photo: Cambridge - United Kingdom. 2020.
ITALIANO
Come oncologa e occupandomi
di molti pazienti che soffrono di cancro, il mio compito è quello di cambiare radicalmente il modo in cui trattiamo i tumori.
È vice presidente esecutivo del dipartimento di Ricerca e Sviluppo in Oncologia di AstraZeneca. Oncologa clinica di formazione, ha oltre 20 anni di esperienza nei processi di scoperta e sviluppo di farmaci. Il suo approccio ha portato con successo allo sviluppo di quattro nuovi farmaci antitumorali, ora approvati in tutto il mondo. Tra questi, due si sono affermati come farmaci first-in-class (farmaci capostipite) per il cancro al polmone (NSCLC, osimetrinib) e per il carcinoma ovarico avanzato (olaparib). È una sostenitrice della diversità e dell’inclusione e svolge attivamente il ruolo di mentore per promuovere l’avanzamento di carriera di giovani ricercatrici. Nel 2021 è stata eletta nel Consiglio di Amministrazione dell'Associazione Americana per la Ricerca sul Cancro (AACR).
Foto: Cambridge - Regno Unito. 2020.